Szara tunika


Jak dla mnie jest bluzką. Oczywiście wykrój Papavero

Bluzka wykonana z nierozciągliwej, lejącej się tkaniny.
Zlikwidowałam ozdobny dekolt oraz mankiety - nie ma mankietów ani marszczenia rękawów, zostały takie po prostu szerokie. A dlaczego ? Podobnie jak brak ozdobnego dekoltu - z lenistwa. 
Zmiany to zwiększenie podkroju pachy o 1 cm oraz przeniesienie zaszewki piersiowej o 1 cm niżej. Zrobiłam to na czuja jak  w przypadku kopertowej sukienki a dzisiaj znalazłam na Papavero link odsyłający do sposobów zmiany wysokości zaszewki! Jak widać zupełnie nieświadoma swojego profesjonalizmu wybrałam sposób 1 :) Ale mimo wszystko dalej coś mi z tą zaszewką nie pasuje, że ona się na czubku piersi nie kończy. A może jest z nią wszystko w porządku?

 rysunek pochodzi ze strony: http://www.burdastyle.de/chameleon/outbox/public/576344cd-277e-9e9a-08a8-8e6c77fb5d4a/Workshop-tiefer-Busen.pdf 

Niestety profesjonalizm kończy się na sposobie obniżenia zaszewki piersiowej, ponieważ poruszanie się w bluzce jest nieco utrudnione:
1) wydaje mi się, że plecy są za ciasne na wysokości końca podkrojów pach, ponieważ kiedy dam ręce do przodu to czuję duuuży dyskomfort, tzn. na plecach jest za ciasno a pachy ciągną się do tyłu
2) przy innych ruchach rąk wszystko jest ok
Niestety nie wiem co z tym zrobić , ponieważ przy postawie wyprostowanej szerokość pleców jest ok. Jeśli ją zwiększę to będzie za szeroko, a bluzka i tak nie jest zbytnio dopasowana.
Czekam na rady co do punktu 1 :)

[edit] Znalazłam odpowiedź na zbyt ciasne plecy :) Jest tu.






Komentarze

  1. Może na przyszłość wartoby było zrobić szerszy tył i wiekszy podkrój tyłu szyi,a przed obszyciem podkroju szyi zmarszczyć i w ten sposób tył bluzki będzie luźny ale nie za szeroki. Pzodrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz