3 sierpnia 2013

Szycie bez przymiarek


Wchodzi blondynka do sklepu i mówi:
- Dzień dobry, potrzebuję telefon, który będzie idealnie pasował do tego pokrowca.

Troszkę tak się czułam szyjąc go ;) 
Etui na telefon wg projektu i wymiarów podanych przez Tomka. Ozdoby na rogach à la okucia wykonane ze skóry. Reszta to jeans, troszkę miłego polaru dla ekranu, tkanina w kwiatki/śnieżynki zakupiona dawno temu w ilości hurtowej - ona właściwie wszędzie dobrze się sprawdza ;)  oraz niebieski rzepik.

Sporo zabawy z otworem na kabel od słuchawek w klapce,  sporo walik ze skórzanymi okuciami, troszeczkę pikowania i etui gotowe.



Właściciel podobno jest zadowolony i  telefon pasuje (pomimo tego, że w trakcie szycia nie pobiegłam do sklepu w celu wykonania przymiarki na modelu ;))

 

Całe szczęście, że zamawiający nie zażyczył sobie kosmetyczki z zamkiem wszywanym po łuku... 
To tak à propos III etapu LASu i moich 3 nieudanych prób w tym temacie. 
Ostatni fail jeszcze nie wylądował w koszu więc Wam pokażę.



Jak widzicie była też faza czarnej dziury ( 3 zdjęcie)


Mam jakiś mega problem ze zszyciem boków. Milion różnych warstw tam jest, nic nie widać i sama nie wim co zszywam - efekt - wszystko jest krzywo i nie tak jak powinno. Daruję Wam podgląd wnętrza - tam to dopiero się dzieje.


Spróbuję jeszcze raz, ale będzie to na pewno ostatni raz. Jakieś rady może macie? 
Problemy zaczynają sie na str.12 instrukcji jakby co.

51 komentarzy:

  1. Aaaa... to po to ta dziurka:D fajnie, fajnie. A kosmetyczka, hmm, przecież nie nosisz jej na sobie, to może być krzywa:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No po to ta dziurka ;P
      Nie, kosmetyczka nie może być krzywa, absolutnie! W ogóle nie ma takej opcji! Jej krzywość godzi w moje poczucie estetyki! Poza tym to na konkurs, trochę taka padaka takiego krzywusa podsyłać ;/. Ja lubię jak jest prosto i ładnie wszędzie :)

      Usuń
    2. ach no jak na konkurs to nie ma opcji:D

      Usuń
  2. Wszyj zamek tak,żeby taśma zamka była schowana a spirala zamka blisko brzegów , wtedy boki zamkną Ci się ładniej i szybciej i tak jak już mówiłam poprzednio omijaj " szerokim łukiem " te mega ilości szpilek w instrukcji bo tracisz kontrolę nad tym jak Ci się ma szycie układać....)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "żeby taśma zamka była schowana a spirala zamka blisko brzegów" - w sensie, żeby mało tego zamka wystawało spomiędzy wierzchniej warstwy i podszewki?

      Usuń
    2. Dokładnie ..widać powinny być tylko spiralę zamka , a taśma zamka jest wszyta w warstwę zewnętrzną i podszewkę :) ...

      Usuń
  3. no kobieto trzeba mówić było, pamiętasz jak się pytałam o te dziurki na słuchawki, mam ich teraz cały worek :D to mogłam Ci dać. ech... Ty dziurko :D A możesz przeszyć bliżej ząbków, będzie lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nawet nie pomyślałam, no ale i tak ładnie mi wyszło tak sądzę ;)
      Tak zrobię, przyszyję bliżej kłów ;D

      Usuń
  4. Etui bardzo stylowe:) Co do kosmetyczki, to nie szyłam co prawda takiego fasonu, ale jeśli chodzi o wszywanie suwaka po łuku, polecam tego tutka, wszystko jak na dłoni:
    http://keyka.typepad.com/my_weblog/2011/08/lets-make-dumplings-free-zip-pouch-tutorial.html
    Autorka poleca nacinanie suwaka w paru miejscach. Szyłam kosmetyczki według jej wzoru i wychodzą ładnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Bardzo fajna instrukcja - dzięki! Jednak tą kosmatyczkę muszę wykonać wg instrukcji ze strony jak uszyć ;) Ten pomysł z linka wydaje mi się dużo prostszy - szczególnie wszycie końców zamka:)

      Usuń
  5. Raz kiedyś miałam etui na telefon, ale już zrezygnowałam - za dużo wyjmowania i wkładania. Za kosmetyczkę jeszcze się nie wzięłam, ale jak się wezmę to spróbuję uszyć jaknajwiększą, w granicach przyzwoitości oczywiście:P Bo zawszejak gdzieś podróżuję to mi się w kosmetyczce to co chcę w niej zabrać nie mieści:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi, hi, taką wielkości torebki najlepiej od razu;D Widziałam kiedyś takie kuferki podróżne na kosmetyki, do noszenia jako kolejna sztuka bagażu, bo do żadnej torby nie wchodzą:)

      Usuń
    2. Etui chyba przydatne - szczególnie jeśli chodzi o rysowanie się ekranu.
      Hahaha to faktycznie może od razu taką kosmetyczkę z paskiem na ramię ;D Ja staram sie tak masksymalnie logistycznie rozplanować co jak ułożyć, żeby do mojej średniej wielkości kosmetyczki wszystko się zmieściło ;)

      Usuń
  6. Zgadzam się, etui jest świetne i bardzo męskie, choć sama chętnie bym takie używała.
    ja jak już pisałam prułam trzy razy i szczerze mówiąc sama nie wiem co z czym złożyłam ale nakombinowałam się, mnie rozłożyło już przy 11 stronie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Mi wreszcie się udało, za 4 razem, ale nie było to zzbyt proste...

      Usuń
  7. Etui po prostu bomba!
    A co do zamka, to też miałam problem, kiedy szyłam torebkę papavero, tyle "łaciny" moja maszyna jeszcze nie słyszała w tak krótkim czasie :P no i .... wyszło krzywo, ale jak się z tą krzywą torebką przespałam to doszłam do wniosku, że może gdybym ten zamek wszyła na samym początku, jeszcze przed zszyciem boków, to może nie byłoby tak źle? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Z zamkami ogólnie jest sporo problemów. Nie miałam ich jednak szyjąc tą kosmetyczkę:
      http://zapomnianapracownia.blogspot.com/2013/06/czerwcowe-sewalong-mission-complited.html
      W torebkach faktycznie sprawia to więcej problemów, ja zawsze muszę to na spokojnie przemyśleć, co z czym zszyć i jak to potem wywinąć, żeby po wszystkim było tak jak chciałam ;)

      Usuń
  8. oo super Ci wysszło , etui bardzo ciekawie Ci wyszło :) kosmetyczka również !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Z etui jestem zadowolona. Z kosmetyczki niezbyt ;)

      Usuń
  9. Świetne etui:) i kosmetyczka niczego sobie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Uszyłam już 4 kosmetyczkę i dopiero ta 4 w miarę misie podoba ;)

      Usuń
  10. Łooo matuchno! jakie Ty masz zdolności do szycia takie maciupeńkich cudeniek! - etui i ten wcześniejszy portfel! Jak osobiście bym się nie podjęła, za małą dawkę prochów na nadciśnienie biorę, mogłabym eksplodować w trakcie szycia ;)))
    Taki typ kosmetyczek szyje się dość trudno, a ekspres na takim łuku wszywa się z ciężko nawet w torbach, na dużych powierzchniach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To samo chciałam powiedzieć - wolałabym chyba uszyć sukienkę niż takie maleństwa. Profilaktycznie więc omijam takie szycie szerokim łukiem. A te twoje etui i portfeliki są jeszcze tak precyzowanie wykończone... Brawa za cierpliwość :)

      Usuń
    2. Dzięki dziewczyny!

      Powiem Wam, że fajnie mi się te otrworki szyło :) Całkiem przyjemna zabawa i o wiele mniej czasożerna niż portfel ;)

      liwias - czy ja wiem, sukienkę bym dłużej szyła ;)

      Usuń
  11. Bardzo fajny pokrowiec, kosmetyczka też fajna - przesadzasz z krzywiznami :) A co do pokrowca jeszcze to lepiej wszywać rzep na odwrót tzn tą część co dałaś na klapce to na przód dać, bo jest ona drapiąca i niepotrzebnie telefon może się rysować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      O, dzięki za radę z rzepem, nie pomyślałam o tym, będę wiedziała na przyszłość ;)
      Kosmetyczka nie przekonuje mnie, zbyt kiepsko mi wyszła ;)

      Usuń
  12. Etui bardzo trendy- takie małe cacuszko. Co do kosmetyczki to myślę, że trochę przesadzasz, bo wygląda naprawdę ładnie. Myślę, że wszelkie niedociągnięcia, z których nie jesteś zadowolona, uda Ci się naprawić. Pozdrowionka i powodzonka : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki!
      Uszyłam już kolejną i jest dużo lepiej niż przy tej :)

      Usuń
  13. Takie maleństwa najtrudniej się szyje, ale tym większe jest zadowolenie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dość trudno było, szczególnie przy tych odszyciach otworków, ale fajnie wyszło ;)

      Usuń
  14. Etui i kosmetyczka bardzo ładne. Też miałam problem z zamkiem w takiej kosmetyczce. nie wiem czy jeszcze kiedyś taka uszyje, bo po kilku krzywulcach trochę się zniechęciłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Też się zniechęciłam do tak szytej kosmetyczki, raczej już identycznej nie uszyję ;)

      Usuń
  15. Etui bardzo mi się podoba. Podziwiam za ten otwór na kabel;). Ostatnio też koleżanka się uparła aby jej uszyć spodenki koronkowe, a mieszkamy w innych miastach. Stresowałam się, bo nie mogłam liczyć na żadne przymiarki. Człowiek czasami ma jednak szczęście i pasowały idealnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki!
      Oj to spodenki trudniej na odległość niż etui ;) Super, że się udało :)

      Usuń
  16. Etui bardzo ładne i dopracowane, kolorystycznie też mi się podoba. Natomiast kosmetyczkę na pewno uda Ci się uszyć dobrze. Niepowodzenia mobilizują do dalszej pracy, ja natomiast nie widzę niczego źle uszytego.
    Na pewno problem wynikł z podszewką, z czasem będziesz się z tych niepowodzeń śmiała. Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      No mobilizują ;) aż sama się zdziwiłam, bo myśłałam, że będzie na odwrót.

      Usuń
  17. Etui bardzo eleganckie, dziurka idealna! Też już szyłam ochronki na oko i też mi się poszczęściło z wymiarem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziurka idealna ehhhh przestancie, z tymi dziurkami bo mi sie zepsują wyszukiwane słowa kluczowe ;p
      Obczaiłam wymiary telefonu, policzyłam ile gdzie zapasu i na co i wyszło ;)

      Usuń
  18. Pokrowiec pierwsza klasa, a dziurka idealna :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Etui piekne a co do kosmetyczki to ja miałam problem z zamkiem jakoś przeszywanie boków poszło gładko, robiłam na ocieplinie ona jest prześwitująca to było widać co zszywam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja kosmetyczka wyszła bardzo fajnie :) Super jak na pierwszy raz.

      Usuń
  20. Zdjęcie kosmetyczki pokazujące czarną dziurę jest zabawne, takie poplątane wnętrzności :) z cyklu zgadnij co to jest :)
    Etui na telefon bardzo fajne, wzmocnienia narożników są przyszywane czy naklejone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) oraz z cyklu czy jak to wszystko wywinę na prawą stronę to czy będzie tak jak chciałam ;P
      Te elementy na rogach są ze skóry i są przyszyte :)

      Usuń
  21. Jakie etui fachowe. Spróbowałby ten Tomek być niezadowolony....Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo podoba mi się etui na telefon, Ty uszyłaś nie mając telefonu i pasuje a ja kupiłam etui mając telefon pod ręką i okazało się za duże! :Ooooo ja głupia!! :)trzeba było uszyć takie, byłoby taniej i oryginalnie! Kosmetyczka też mi się podoba, zerknęłam na stronę i ciągnęłam sobie szablon, bardzo fajna instrukcja. Zamka jeszcze tak nie wszywałam :) jak będę miała trochę czasu to spróbuję uszyć :)Bardzo dobry pomysł z tą letnią akademią szycia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda bardzo profesjonalnie :) Mi się najbardziej podoba dziurka, skórzane obszycie i haft :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)Z tego otworka na kabelek jestem bardzo zadowolona :)

      Usuń
  24. Maruda:P Etui spoko, jak na oko to w ogóle mistrzem jesteś. A z tą kosmetyczką to chyba nie mogło być szału, chyba że ja tak sobie tłumaczę swoją. Nie wiem, nie podoba mi się jakoś szczególnie ten wykrój i obowiązek szycia zamka po łuku i robienia przegródek, jak wiadomo że lepsze są kieszonki;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Tak mi mów ;P
      Ten sposób wykonania kosmetyczki też mi się nie podoba - maksymalnie utrudnia wszystko zamiast upraszczać. Namęczyłam się przy niej jak szalona ;P

      Usuń